בישראל יש מספר של רשתות מלונות. מלונות מסוימים שייכים לרשתות הפועלות רק בישראל, אחרים שייכים לרשתות בינלאומיות.
איזה מידע בדיוק אנחנו מקבלים כאשר אנחנו יודעים לאיזה רשת שייך המלון? ריבוי המלונות פותח בפנינו אפשרויות רבות אך במקביל מייצר אפשרות של טעות, הרי לא פעם התיאור של המלון או התמונות באתר לא מתארים במדויק את מה שמצפה לנו במהלך החופשה. מכיוון שהמלון משחק את התפקיד המרכזי והמכריע במהלך החופשה רבים מעדיפים לא לקחת סיכונים וללכת על בטוח. ניתן להסתמך על דירוג המלון, חוות דעת, להתייעץ עם חברים. במקביל ניתן לראות לאיזה רשת משתייך המלון. מלונות השייכים לאותה הרשת מציעים תנאים דומים. מכיוון שכך במקרה שנהניתם מחופשה במלון השייך לרשת מסוימת בעיר אילת, ככל הנראה לא תטעו ותזכו לחופשה מהנה לא פחות במלון השייך לאותה הרשת בים המלח או טבריה. אם כך רשת המלון מהווה עוגן שיאפשר לכם לדעת במדויק איזה חופשה מצפה לכם.
מעבר לכך רשתות רבות מעניקות בונוסים והנחות לאנשים שבוחרים לנפוש במלונות השייכים לה. לכן במקרים רבים נופש במלונות השייכים לרשת אחת יכול גם להשתלם יותר כספית מחופשה במלון זהה ברמת השירות אך השייך לרשת אחרת.